לוחמי צדק: הדרמה בקורס האיפור לציבור החרדי • מי האשם?

    ארי וידר | צילום: ויקיפדיה 2 Comment on לוחמי צדק: הדרמה בקורס האיפור לציבור החרדי • מי האשם?
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשלאה ב. נרשמה לקורס איפור ב'כיתת אומן' היא הייתה בטוחה שמשם היא תצא כשהיא מאפרת מקצועית, אלא שמיד בתום השיעור הראשון, החליטה לאה שאופי המשתתפות בקורס אינו כפי שחשבה לאחר שראתה את הפרסומים בעיתונות החרדית, ומאחר שראתה עצמה אדוקה יותר מבחינה דתית היא ביקשה להפסיק את לימודיה בקורס.

    היא פנתה אל מזכירות המכללה וביקשה לקבל את כספה בחזרה לאחר ניכוי דמי השתתפותה בשיעור אחד, אלא שכאן נתקלה לאה, לדבריה, בחוסר רצון מצד המכללה להחזיר לה את כספה.

    המקסימום שהסכימו במכללה לבוא לקראתה – הייתה הצעה לפיה תמצא מישהי אחרת שרוצה ללמוד איפור, ותתנהל מולה כספית. את רשימת המתעניינים בקורס, סירבו להעביר לה ולכן לדעתה של לאה ההצעה הייתה לא רלוונטית כלל מאחר שאין לה מושג מי מבקש ללמוד איפור.

    לטענתה, הרישום לקורס התבצע ימים ספורים לפני תחילת הלימודים ואשר על כן לכאורה קיימת הצדקה חוקית לביטול העסקה זאת לאחר שמועד החזרה היה בתוך 14 יום כמתחייב בחוק.

    עופרה לוי, יועצת משפטית בארגון "אמון הציבור" אומרת ל"לוחמי צדק": "החוק קובע כי בהסכם מסוג זה, זכות הביטול קיימת ובלבד שהביטול יעשה לפחות 14 ימי עסקים לפני מועד תחילת הקורס".

    לדבריה, "למרות זאת במידה ובאמת הקורס פורסם כמותאם לקהל החרדי ולא היה כזה בסופו של דבר, יש פה לכאורה הטעיה והצרכנית יכולה לדרוש את ביטול העסקה. לצד כל אלה מן הראוי היה שהעסק יבוא לטובת הצרכנית ויציע פשרה הגיונית בו הם יוכלו להביא את הסיפור לסיומו".

    מ'כיתת אומן' מסרו בתגובה ל"לוחמי צדק": "לגבי 'אדיקותה' של המתלוננת כיתת אומן הינו מקום בעל אופי חרדי, אך עם זאת, איננו בודקים אף אחת לאיזה זרם היא משתייכת. זה שלאחת יש טלפון כשר ולשניה אין. זה לא מתפקידינו לבדוק".

    "המגזר החרדי כידוע, מורכב מזרמים רבים. איננו מתחייבים לסוג של זרם מסויים. אנו משרתים את כולם. וכך גם נמשיך", נכתב בהמשך תגובת המכון.

    "לגבי ביטול הקורס, המתלוננת הודיעה לנו אחרי השיעור הראשון שהיא רוצה לבטל. וזאת אחרי  שקבלה מאתנו ערכת איפור בשווי 3000 שקלים. וכמובן שלא החזירה אותה. אמרנו לה שאחרי שנפתח כבר הקורס היא יכולה להביא מישהי במקומה. ואין לנו בעיה שהיא תשלם לה ישירות את כל הסכום".

    עוד אמרו כי "היא לא הגיעה אלינו עם תשובה האם הצליחה או לא. ובמקום זה הלכה לרדיו. אנו ממש לא מבינים את ההתנהלות הזאת. מאחר שרצינו ועדין רוצים לבוא לקראתה במה שאפשר, לכן, העברנו את השאילתא לעורך דין העמותה. וכרגע זה בטיפולו".

    נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כזו תשובה אתם מקבלים?
      רצינו לבוא לקראת…
      זכותה המלאה לבטל את שתתפותה ולהחזיר לה את דמי הקורס
      והיא,אל תדאגו, תחזיר את הערכה של האיפור…
      נעשה כאן עוול שדורש תיקון מידי!

    2. 1

      נראה לי התנהגות קצת מבישה מצד ההנהלה,

      לתת לה לחפש לבד תלמידה שתהיה מוכנה להתקזז אתה בתשלומים??

      בושה וחרפה!!